Pukeudu punaiseen - torstaina 29.9. vietetään Maailman sydänpäivää!

Pukeudu punaiseen - torstaina 29.9. vietetään Maailman sydänpäivää!

KIRJOITETTU 28.9.2016
Maailman sydänpäivää vietetään kaikkialla maailmassa torstaina, syyskuun 29. päivänä. Päivän tarkoituksena on lisätä tietoisuutta sepelvaltimotaudista ja sen riskitekijöistä. Pääviesti on: elintavoilla on merkitystä.

Maailman sydänpäivää vietetään kaikkialla maailmassa torstaina, syyskuun 29. päivänä. Päivän tarkoituksena on lisätä tietoisuutta sepelvaltimotaudista ja sen riskitekijöistä. Pääviesti on: elintavoilla on merkitystä.

Suomessa sydänterveyttä ylläpitävät elintavat tunnetaan hyvin ja suomalaisten sydänterveyden huima edistyminen viimeisten vuosikymmenten aikana saa jatkuvasti kiitosta maailmalla. Sydän- ja verisuonisairaudet ovat kuitenkin edelleen suurin kuolinsyy Suomessa.

Suomen Sydänliitto rohkaisee kaikkia pukeutumaan punaiseen Maailman sydänpäivän kunniaksi. Pukeudu punaiseen -haaste on tarkoitettu kaikille ja mukaan on kutsuttu mm. kaikki kansanedustajat. Myös monia yrityksiä on ilmoittautunut mukaan Pukeudu punaiseen -päivään.

Sydänliitto haluaa punaisella värillä pysäyttää ihmiset miettimään oman sydämen hyvinvointia ja kiinnittämään huomiota elintapoihinsa.

Terveellisellä ruoalla, liikunnalla ja tupakoimattomuudella sekä liiallisen stressin välttämisellä voidaan ennaltaehkäistä sydänsairauksia hyvinkin tehokkaasti.
Sydämestä kannattaa pitää huolta kaiken ikäisenä. Vaikka usein sydänsairaudet ilmenevät vasta vanhempana, kannattaa jo nuoruudesta lähtien huolehtia sydämestään, jotta voi elää pidempään laadukkaampaa elämää.

Sydänliiton iloiseen punaiseen kampanjaan voi osallistua myös sosiaalisessa mediassa. Pukeudu punaiseen -kampanja on Facebookissa (Punainen, Sydän ja Sydänliitto sekä Maailmansydänpäivä), Twitterissä (@VerkkoSydan) ja Instagramissa (@sydantekeehyvaa).

Punaiset tyylit löytyvät #pukeudupunaiseen ja oman tyylin voi jakaa myös kampanjan kuvakilpailussa 2.10.2016 asti.

Lue lisää Pukeudu punaiseen -kampanjasivuilta ja seuraa kampanjaa Facebookissa