Liikunta

Liikkuminen on pienestä kiinni. Huomaa hetket ja tilanteet, joissa askelia jo kertyy. Ota rento ote liikkumiseen ja löydä liikunnan lisäämisen paikkoja omassa elämässäsi.

Artikkelit

Sivut, joissa tagi seniorit .

Superruokaa suoraan luonnosta

Kesä on yhtäkkiä jo pitkällä, ja moni vihervihanneksista eli hortoilusta kiinnostunut ajattelee poiminta-ajan olevan ohi. Näin ei kuitenkaan ole.

Sivut, joissa tagi seniorit .

Ei yhtään tulosta.
Katso kaikki teemaan liittyvät artikkelit

Aineistot

Sivut, joissa tagi seniorit .

5 vinkkiä liikuntaan

Liikunta on eräs Yksi elämän teema-aiheista. Yksi elämä -vinkkikortit tarjoavat asiantuntijoiden vinkit terveempään elämään.

Liikunta aivoverenkiertohäiriön jälkeen: esite

Terveysliikunnan opas, jossa on huomioitu ne erityispiirteet, joita voi esiintyä aivoverenkiertohäiriön (AVH) jälkeen liikunnassa ja toimintakyvyssä

Ylipainosta tasapainoon

Käytännönläheinen ja kannustava painonhallintaopas pysyvien elintapamuutosten toteuttamiseen

Liikunta on pääasia -kortti

Kortti kertoo, että verenpaine voi johtaa aivoverenkiertohäiriöön ja että liikunnalla voi alentaa verenpaineeseen.
Katso kaikki teemaan liittyvät aineistot

Faktat

Sivut, joissa tagi seniorit .

Ei yhtään tulosta.
Katso kaikki teemaan liittyvät faktat

Videot

Sivut, joissa tagi seniorit .

Kylkikurkotus

Kylkivenytyksen voi tehdä seisten tai istuen. Sen avulla voi huolehtia rintakehän ja selän liikkuvuudesta, ehkäistä selän kiputiloja ja sujuvoittaa reipasta kävelyä.

Yläselkä vahvaksi

Vahvat yläselän lihakset auttavat ryhtiä pysymään hyvänä ja osaltaan huolehtivat niska-hartiaseudun rentoudesta ja siten ehkäisevät hartiakipuja.

Päätä kallistellen venytellään kaulan lihaksia

Joustavat niska-ja hartialihakset auttavat pitämään kivut ja säryt hartioista loitolla. Pieni pään kierto venytyksen aikana tehostaa venytystä.